Klantenbinding

 

DE GOUDEN 6 TIPS VOOR ECHTE KLANTENBINDING

1. ‘Stel je als gastvrije professional op als de regisseur van de verrassingen.’

 

Je maakt het verschil bij je gasten door je gasten te verrassen. Iets te doen wat de gasten niet van te voren hadden bedacht. Een stapje vooruit en oprechte aandacht, daar gaat het om. Dat kan door iets heel kleins, wat een enorm blij gevoel geeft bij jouw gasten. Dat kan een klein gelukspoppetjes zijn bij het afscheid nemen van je gasten.

Jeannine Sok | Gastologie & Magazine ‘Jeannine’, Dé gastvrijheidsglossy over de mooie wereld van de gastvrijheid in de horeca. 

https://www.facebook.com/gastologie

2. ‘Gastvrij personeel maakt het ver-schil in de beleving van iedere gast.’

 

Gastvrijheid Loont; Investeer in gastvrij personeel met begeleiding, training en opleiding. Gastvrij personeel maakt namelijk het verschil in de beleving van iedere gast.

Jan Willem de Boer en Anouk van Klink | JMW Horeca Uitzendbureau, bestel ook het Nationaal Gastvrijheidsonderzoek.

https://www.facebook.com/JMWuitzendbureau

3. ‘Zorg dat kiezen leuk wordt en bijdraagt aan de ervaring.’

 

Help je gasten kiezen met jouw menukaart. Zorg dat kiezen leuk wordt en bijdraagt aan de ervaring. Ruim 70% van de gasten kiest in het restaurant pas wat ze willen eten. Dan wil je keuzestress zoveel mogelijk voorkomen, bijvoorbeeld door jouw specialiteiten extra te laten opvallen. En dat zorgt ook nog eens voor een flinke stijging in de verkoop van jouw specialiteit.

Linda Even | Dé menukaartexpert van Nederland.

www.menukaartmeisje.nl

4. ‘Een gast moet het gevoel en de zekerheid hebben: het komt goed hier.’

 

‘Communiceer met je gast en zorg altijd dat hij weet wat er gebeurt en stem af (en dat kan op heel veel manieren) dat dat het ook is wat hij wil. Want een gast moet het gevoel en de zekerheid hebben: het komt goed hier. “Ik kan relaxen er wordt voor me gezorgd.” Zelfs bij klachten, los het samen op, dan geeft de gast je altijd een tweede kans. En verras een gast hier dan ook af en toe mee, een handgeschreven kaartje in de kamer, een zakje met wat lekkers als je nog 5 uur terug moet rijden, een verjaardagskaartje thuis, zorg voor het wow gevoel.’

Petra Venekamp | Concreet Advies, advisering en ontwikkeling van de horecabranche & Stoere Ideeën, horeca advies, inspiratie en communicatie.

http://www.concreetadvies.info

http://www.stoere-ideeen.nl

5. ‘Gastvrijheid begint bij jezelf! Stel jezelf de vraag; wat heb ik vandaag gedaan om met een ander in verbinding te komen?’

 

Alice Abrahamse | Welkomfactor en Welkomscan,

ontwikkeld om uw gastvrijheid in kaart te brengen.

https://welkomfactor.nl/welkomscan/

 

6. ‘Zorg voor meer omzet en een goede klantervaring door het leukste Horecaspel!

 

Wil jij je klanten binden aan je zaak en meer klanten krijgen? Wil je dat die klanten ook nog eens meer bestellen? Investeer in je klantbinding met MLMLM, het horecaspel dat een goed gesprek op jouw kaart zet.

Lieselore van Dijkhuizen | GoedID.com | MLMLM Bedenker en ontwikkelaar van Meer Lol Met Leuke Mensen.
HET Horecaspel dat zorgt dat jouw klanten meer bestellen en jouw zaak aan iedereen aanbevelen. 

https://www.facebook.com/mlmlm.nl/

VRAAG JE TESTPAKKET AAN!

En ontdek het leukste horeca spel zelf.

Ontdek zelf wat dit spel voor je horeca kan toevoegen.
Vraag geheel vrijblijvend het MLMLM- testpakket aan.

Een koker met inhoud!? Dat zagen wij wel zitten. Verrassend hoe simpele maar  uitnodigende vragen een leuke wending hebben gegeven aan ons avondje uit in het café. De ongemakkelijkheid doorbreken was niet nodig, maar een andere aanvliegroute tijdens ons biertje leek ons wel leuk. Zeker aan te raden. Verrassend en ook gewoon omdat het kan!

Nathanael, Speler

MLMLM is een gezellig en leuk spel voor jong en oud om te spelen bij ons op het terras. De gasten genieten ondertussen van een hapje en een drankje tijdens het spelen van het spel. Ze blijven al gauw langer zitten omdat ze een mooi en gezellig gesprek hebben. Dat krijgen wij ook zeker te horen van onze gasten.

Af en toe krijgen wij als gastheren/vrouwen ook vragen van het spel van gasten. Dat maakt het voor ons ook zeker 
leuk. Zelf spelen wij het spel regelmatig na werktijd met het personeel. Zo komen wij van elkaar ook meer te weten.

Sherilyn, Horeca ondernemer, Koning van Denemarken

We vonden het spel écht leuk om te doen, we bleven doorgaan met dobbelen en vragen stellen! Het geeft een extra dimensie aan de lunch of borrel en biedt de mogelijkheid om andere (‘diepere’) gesprekken aan te gaan met je tafelgenoten. Dat is ook zeker gebeurd. 

Er zijn zelfs verhalen verteld (‘welk verhaal vertelt je familie over jou’) dat de partner niet kende!

Rogier en Els, Speler

Dit is echt een gezellig spel! Leuk met het gezin maar ook hilarisch met vrienden bij de Koning van Denemarken!

Jorien, Speler